par charlesperret | Sep 6, 2023 | B2B
Prospection commerciale B2B : Comment prospecter via Cold Outreach [Ultimate Sales Training Course 2023] Si vous êtes un commercial B2B, responsable/directeur commercial ou des ventes, et vous dirigez une équipe de vente pour l’acquisition de prospects/leads un...
par charlesperret | Aug 23, 2023 | B2B
Imagine now that this same email is highly personalized. The sales representative is maybe referring to the current news around your company, or about the specific tools that your team is using, or something from your LinkedIn posts. If done with sensibility, you...
par charlesperret | Aug 23, 2023 | B2B
Pour augmenter votre chiffre d’affaires en tant qu’entreprise B2B, vous devez mettre en œuvre des initiatives de marketing et de vente. Quelle est la différence ? Il s’agit de deux fonctions distinctes qui sont toutes deux aussi importantes...
par charlesperret | Aug 23, 2023 | B2B
2021 est une année particulière car je suis heureux de lancer ma société qui s’appelle devlo. Nous aidons les start-ups et les PMEs B2B à booster leurs ventes en les connectant avec leurs prospects. 💸 En externalisant la génération de prospects et la prise de...
par charlesperret | Aug 23, 2023 | B2B
It is challenging for businesses to rely exclusively on inbound leads to build their necessary pipeline. To get things moving quickly, marketing and sales leaders often focus on outbound marketing and sales development. One option is to build an internal business...
par charlesperret | Aug 21, 2023 | B2B
Il est pratiquement impossible d’atteindre les taux de croissance et de conversion d’une entreprise sans rendre l’équipe de vente plus productive. Le développement des ventes consiste à rendre l’équipe de vente plus efficace dans son approche....
par charlesperret | Apr 22, 2021 | B2B
Que peut-on faire pour aider les représentants commerciaux à se concentrer moins sur les activités à faible valeur ajoutée et non génératrices de revenus, et davantage sur les activités à forte valeur ajoutée qui contribuent à leur pipeline ? Par exemple, trop de...
par charlesperret | Jan 19, 2021 | B2B
We wanted to develop our mission further, which is to “enable B2B companies to meet their prospects through a personalised and innovative digital approach”. Personalisation is about analysing your target audience, understanding their interests and engaging...
par charlesperret | Jan 11, 2021 | B2B
Tiffani Bova, Global Growth Evangelist at Salesforce, recently posted on LinkedIn asking the following two questions: 1️⃣ What KPIs were eliminated during 2020 because of the new ways we are working and selling? 2️⃣ What new KPIs are you planning on using in 2021?...
par charlesperret | Dec 23, 2020 | B2B
Mike Pregler, VP Research Director, Sales Executive Services at Forrester, shared last week “What 2020 Taught B2B Sales Leaders And Teams”. His blog lists five positives, and one of them tackles how selling became more human this year. For example, we are...